måndag 5 maj 2014

Hagel..snö..regn har fallit över mitt vita parasoll & Kryddorna fyller butiken

mys i blå koppar


har det blivit de senaste tiderna
de gamla avflagande..spruckna..fina
allt blir så lockande somrigt i dem
mmm..fast vädret är så långt från sommar som det kan vara
igår haglade ...regnade...snöade det över oss här ute
kylan biter i kinderna och man finger ingen värme någonstans
måtte solen komma snart
annars har jag börjat ta ut kryddväxter som jag imorgon ska plantera ut i butiken 
finns det något mer lockande..inbjudande med frodiga..doftande växter
har även putsat fönsterna och börjat fixa iordning i tryckeriet...de tomma rengjorda färgburkarna står i långa rader och väntar på att fyllas med färg
.mmm...få se när det står klart
min inspiro är givetvis från dagar som gått









































































 rykande kaffe i blå kopp hos Lena härom dagen
även ett glas vitt..färsk getost med tillhörande swingmusik gjorde min dag fulländad när jag dansade omkring i butiken för att iordningställa inför soliga varma dagar som komma 
ska försöka masa mig iväg till dansen på Onsdag
kropp och sinne längtar



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar