måndag 19 maj 2014

Kärlek...Hängivenhet..leriga händer & Uberduktiga Anna Walde

yepp....

rakt in i tjocka dimman
trollskt...fantastisk..murrmysigt..
har vi haft det ute på ön idag...mitt absoluta favoritväder minus ösregnet givetvis..lite lätt dugg gärna men ihållande skurar nejtack
men dimman..ljuset och allt blir så förbaskat mysigt överallt..
och jag smyger omkring med kameran och fotar in i de olika hantverkarateljérna
mmm..fullkomligt älskar keramik..lera ..
gick faktist folkhögskola som ung..inriktning keramik
satt dagar iända och drejjade..
men ..detta var tyvärr inte mitt kall i livet
är alldeles för otålig..slarvig och tröttnade redan innan jag drejjat färdigt..
suck
men men ..hängiven keramik äro jag ändå
och jag vet inte vad som lyser starkast på den gråa himmeln..min kärlek till keramik eller min Hollys hängivna kärlek till isländska fårhunden..vadsjuttonhettehonnudå..
min inspiro
är kärlek ..hängivenhet..allt bland damm och leriga händer..



































































































denna uberduktiga keramiker..Anna Walde..lika trevlig som duktig
enligt Holly "hennes bästa vän"
gulligt så det slår..
några av mina tavlor hamnade i NY i dag 
härligt att de sprids över världen 
kärlek där med


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar