torsdag 17 april 2014

Vilsamma vita oaser...karga svarta former & Glad Rumpa ...


vilsamt vitt överallt

det behöv lite vita rena tomma ytor i flyttkaoset som råder omkring
och
jag går omkring med min älskade kamera och tar smeksamt farväl från det stora vackra hem som fyllt mina senaste fyra år
mmm..inte sorg..ej melankoli..
utan endast ett tack..för det fina som varit omkring mig..
Hollys lilla vita oas är ekande tomt 
och vi myser omkring där ...på det fina vita trägolvet
..Hamster..Holly o Jag 
..glöm även de tre dyra Hamsterboningarna som jag släpat hem ..
ty nu har vår älsklingshårboll ett eget stort rum med tillhörande vitt palats
..hur kan man låta bli att slösa kärlek och ge allt åt de små liven som jag när vid min barm..
..min inspiro är givetvis påskglimtar där jag lite lätt uppgivet efter påskrundan idag..försökt att få Holly säga Glad Påsk ..istället för Glad Rumpa..
nåväl
mången skratt blev det iallafall
och påskkitteln  klirrar av pengar och lilla magen är redan full av smaskiga saker
detta
första dagen på påsken






































































..ännu mer abstrakt är det att diska av Lovisas lilla träskål hon gjorde för tretton år sedan..och nu x antal år senare sitter jag och tjuvar lite av hennes rosé som hon glömt i flyttivern..
återigen var tog tiden vägen
samtidigt putsar jag även av Hollys första drejjade lilla skål"mammaönskadesigenlattemugg"även den i samma rosa ton..
tiden går verkligen runtoruntorunt
undrar när jag kan se cirkelns avslut..knyta ihop säcken
kanske aldrig 
nåväl
citerar min yngsta
Glad Rumpa åt er där ute..vi ses på Blåkulla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar