onsdag 16 april 2014

Lugn råder på Stan..Påskens intåg & Döden har kommit in i våra liv...

huvuden på rad

morgonen börjades på Kulturhuset..trodde det skulle vara fullt eftersom det är påsklov
men en helt fantastisk tystnad och lugn rådde över kulturen idag
fantastiskt
annars går det väldigt sakta med packandet just nu 
har skadat axeln rejält så jag kan varken lyfta..bära..höja handen..måla ..eller DANSA..
fyfan
vore man inte en härdad kvinna skulle jag brytas ned just nu 
nåväl
ytterligheter frodas i mitt lilla korta liv
speciellt med en råärlig liten plutt vid min sida somjustnukommitini dödenåldern..
-Mamma vilka gamla händer du har..ska du dö nu...?
komplimangerna likt dessa haglar över mitt trötta anlete
-Mamma när du dör snart ska jag sitta här och tänka på dig!!!
säger min lilla när vi varje morgon korsar minneslunden..
-Mamma du kanske blir en myra i ditt nästa liv..!!
jaherregud ..vad man får höra dessa tider
som om man inte redan hade existentiella tynger på axlarna
min inspiro visar glimtar från detta..och inblickar av livets små ljusglimtar ..även tomma ekande fat som står här hemma och väntar på att fyllas ..i mitt nya hem  




















































-ska du inte dö snart...?
frågar hon vår lilla nya familjemedlem"efter en vecka"
-för när du dör ska vi skaffa katt...
brutalt men sant
tänkte att hamstern skulle få vara den lilla fasta punkt hon har när flytttider råder
"ävenmamsenförsäkradesig" i Djuraffären att de endast blir drygt ett år
hmmm...
nåväl
ingen dans ikväll..utan surande i soffan när jag nu ska ta tag i årets deklaration 
Aktiebolag..enskild firma och privat
fyf-n
och jag som bara vill ha ett enkelt liv


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar