måndag 14 april 2014

Olivträden har klarat sig ..knoppar brister överallt & Nu har jag läget under kontroll..eee.

jakäranån



vad våren är här..med all den blomsterprakt som sig bör
mysiga mornar med latte inunder körsbärsträden i kungsan ..är då ett måste
denna korta tid..när knopparna brister
fantastiskt
även lyckan att för varje år när jag inför öppning av butiken ..hämtar mina stora olivträd som övervintrat hos glasblåsarna
..är stor..
när de fina har klarat ännu en vinter i detta karga klimat som råder därute..
om två veckor öppnas ön och därmed folkinvasion..
hmmm..iår går det inte snabbt nu när flytt och utrensning råder överallt
men det bästa är att jag är inne i "nuslängerjagtypalltsomjagverkligenintebehöverimittlivmer" humör
både på ön och mitt hem
idag bokade jag hämtning av myrorna
den dialogen går ju inte av för hackor ..när jag via telefon ska beskriva vad som ska skänkas..hehe
får se om den stackars förvirrade mannen förstod mina rebusteser
även flyttbilar och städning är bokat
skönt 
nu sätter vi in en ännu högre växel
om ..det är möjligt 
min vårinspiro denna soliga dag går i löven.. knopparnas och detta fantastiska vårljusets tecken 






























































de små liven 
denna lilla plutt lyckades ju rymma
scenariot ..flyttlådor upp till tak..sopsäckar och tvätt..rensningshögar precis överallt och en förrymd hamster
mardröm
men lång kvinna låg och lurpassade med pannlampa..fiskhåv och massa oemotståndliga godsaker när mörkret infann sig och det började prassla bakom kartonger..
vilken syn...synd att man inte är serietecknare..
då serien skulle döpas till ..Mamman som bara ville ha ett enkelt liv..
nåväl
det blev Ralf som blev hjälte tillslut när mamsen inte orkade kräla mer och orden byttes från gullenosälsklingsplutten.. till kom fram då... RÅTTJÄVEL 
tålamod äro ju icke min starka sida
veckan som kommer innebär inhämtning av tavlor som ska ut till butiken ..sen påskdagar ute på ön 
kan man önskas lite sol 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar