torsdag 2 april 2015

Butiken formas...Natur är sommarens melodi & Hattar....Hattar...Hattar..

nublevdet


kul
igen
alltid julafton att plocka upp kasse efter kasse från Buddhaland
mina stora oerhört långa Malahalsband inköpta direkt från munkarna på Buddhastreet 
är fantastiska
i år har det naturfärgade smugit sig in i butiken 
iform av halsband och hattar
i mångfald
mina Huckleberry finnhattar är verkligen begärliga
med sina ojämna strån  a la Provence 
..bara målarpenseln i ena  handen och glas rött i andra som saknas....
JavisstJa de har jag redan i min händer
bara Provence som saknas då
fantastiskt
mmmm..mysigt värre och ännu kallare
var det när min Holly och jag varit på ön idag
ser verkligen ut som ett slagfält i butiken men hann få upp en del köksfinagrejer på ena väggen 
och i år blir det mer parasoll
inomhus
nu stort svart står det där och avspeglar sig i min vita blanka kakelvägg
och siar om de varma sommardagar vi har framför oss
och alla de glas rosè som kommer sippas på inunder
mys


























































mmmm...mer komma skall
kasse efter kasse plockas upp de närmsta dagarna
sen åker jag runt i stan och plockar upp/inverterar min konst
sen några veckor med penseln i min hand
för nu
ska högsta växeln in 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar