torsdag 13 februari 2014

Södervandring hand i hand...Hornstull har hottat upp sig & Juiceverket

Juiceverket

mmmm..bidde mitt sista stop innan dansen igår
tog min vuxna dotter under armen och släpade soffliggaren runt söder igår
på jakt efter nytt hem betade vi av två denna kväll
..har aldrig sett mig som en stadsdelsnobb
men får nog ändra uppfattning lite
till söder vill jag 
men det får ju inte vara vad som helst
har jag upptäckt 
Mariatorget..Mosebacke och Nytorget
är min plan
men så var jag och tittade på en liten sekelskiftspärla igår
Vid Högalidskyrkan
- ...som Östermalm..sa min ljusa hälft..
mmmm..så lugnt och stilla var det
trött som jag är på detta ständiga brus...fylla utanför fönstren ..raggarbilar..ja 
men Hornstull
ekar ju inte rätt i mina öron 
men faktum är...de har verkligen fått liv i det gamla knivsöder
och att min favorit Juiceverket är inhyst i nya kvarteren är ju endast av godo







































skulle också se så där jobbigt glad ut om jag kommit på dessa ställen 
småmumlade när jag terroriserade den unga mannen igår vid barhänget
att om någon av killarna skulle ansluta sig till någon av flickorna bakom Granit skulle underverk komma till
tur det kanske..är redan grön i ansiktet
...även Folkets Kebab 
hann vi med ..Kultur när den är som matbäst
klockade även min marsch från Hornstull till Danshaket
4 min 
sådärja 
lyan är bestämd 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar