onsdag 29 januari 2014

Jobbiga Tandläkarbesök...Ännu jobbigare momsdeklaration & dessto härligare på Smak

mörkt och kallt

men lockande att gå in 
var det imorse när jag och Holly begav oss till jobbig tandläkarbesök ..innan alla andra hade vaknat
mmm..varken kul att dra upp henne innan klockan slog sex eller tvinga ned henne i skrämmande stol
men sådant är livet ..och nu går vi vidare med nya tandtag
mörkt och kallare  och ännu härligare att få gå in var det även igår
när jag mötte upp kusin för smakupplevelser på just SMAK 
alltid härligt befriande att träffa Carina ..som jag vuxit upp med och står nära..
hur däven man än känner sig så är det ok med någon som känner till ens historia
just till SMAK har jag varit på väg ett gäng gånger men alltid valt någon annan krog..varför förstår jag inte nu för himmelska smaker dansade i gommen ..fantastiskt 
min lilla inspiro går givetvis i detta tecken 





































































..fortfarande mörkt var det när vi kom ut från tandläkaren .
isen låg skinande blank i Vasaparken och min lilla streber till dotter torkade snabbt tårarna och vill åka skridskor
nåväl..halv åtta är liite för tidigt ..även för en vinternörd som moi..
få se då om jag vill ut i mörkret nu ikväll  när det ska vankas dans
annars fylls mina bord av en salig blandning av momspapper...ansökningspapper och lägenhetsbytespapper
och
ni förstår humöret.. när Kvinnan som skyr papper som elden är tvungen att ta tag i detta 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar