torsdag 30 januari 2014

Skissar min livsplan...måttejaginteglömmanågot..& Flotsam .. Jetsam



det är ju ingen nyhet



att jag gillar det nötta..det bortglömda..undangömda...slitna rostiga..konkava
gärna då i plåt..industri...ju ruffigare desto bättre ..
när jag träffade kusinen härom kvällen och samtalen skiftade läge mellan himmel helvete stannades det upp vid att jag lovade göra en bokstavlig konkret plan av mitt liv
-Har alltid planer med mitt liv..och jag målar konstant mina längtanochträngtan /drömmar..
påstod jag kaxigt såsombarajagkanlåta
men det räknades tydligen intepåstod min ordentliga korrekta kusin 

och  nu sitter jag här med skissblocket framför mig och har noggrant gjort min framtids livsplan
bokstavligt skissande och inga ord
det var visst viktigt att inte glömma något..fördå kan det dras undan i ens liv
ops ..kvinnan med guldfiskminne ..spännande
nåväl
hokuspokus ..eller ärdetverkligensåenkelt..
om ett år ska jag visa den för Carina och se vad som fallit in 
allt föll in i hennes ..förutomdethonglömdetamed
blev lite sugen att  skissa in en flytt till Auckland
där denna fantastiska mecka för skrot och korn ligger
sukta och njut Flotsam & Jetsam
allt från 














































smålog lite åt mig själv när min konkreta livsplan var klar..såg mer ut som om en femåring på crack hade gått loss...flummigt värre bidde det
nåväl
 ...något anat som tillhör min livsstil
är allt som är gott
mmmm...de har infört godisbuffé på Kulturhusets lunchhak som vi brukar sitta och mysa på 
..jag och min andra godisråtta
..runt omkring min figur på skissblockets stora vita yta..dansades det mycket..
konstigt va..
.men dansen är ju ingen livsplan
 utan en ny livsstil 
som jag kommer ta in mycket av när jag får mer tid
spännande ...jobbiga tider stundas
som sig bör
här..mitt i livet


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar