söndag 29 december 2013

Abstrakt Bakning..Existensen knackar på Axeln & Vackra väggar..

vid ugnen
med ungen...har jag befunnit mig nu idagar..
Ralf fyllde 50 och jag lovade stå för baket
tårtor...smetsmakning..mjölkastning..och andra abstrakta deghandlingar
som sig bör när två kreativa individer på samma lekfulla nivå får för sig saker
bakning är ju så oerhört njutningsfullt..rogivande..i vanliga fall
med en fyraåring som hjälp/stjälpreda så..???
men resultaten blev gudagott och fick mången beröm för de fyrtiotal gäster som slickade faten in till sista smulorna..
dofterna har fyllt hela våningen och det glittrar fortfarande i varje vrå i det Kastmanska hemmet..
annars känner jag mig lätt däven ..
existensen knackar hårdare på min axel och jag vill börja mitt nya liv ..typ nu
vänta har ju aldrig varit min melodi precis
kvinnan som heter otålig i mellannamn
min inspiro är därför "iavsaknadavettnytthem"
detta fantastiska ruffiga hem i Paris..
väggar..plåtbilar..tegel..nöttastötta..hejvityckeromfjärilar..utsökta detaljer
allt ifrån den fina bloggen mechant design


































annars har jag passat på att ta timmar av oljemassage...Biobesök och andra kvällsflanörrutter som berikar själen och ger hopp om livet
något annat som skulle berikat är att fått dansa på Clarion där The Snowball huserar
surar fortfarande i soffan ...
och sura är inte heller min melodi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar