tisdag 5 november 2013

Umgås med djur ..bör man annars dör man & Likaså är det med dansen...

umgås med djur bör man..

annars dör man..
mmmm..så rätt så..
kanske inte kroppsligt men själsligt..
när jag flyttar ska mitt hem fyllas av alla slag av fyrfotade vänner
som ger kärlek ..och kommer givetvis bli de mest bortklemade små hjärtegryn som finns..
tycker om att skämma bort de mina ..i överflöd
längtar så..
tills dess
försöker jag fylla Hollys liv med alla de andras små gryn som ger kärlek
idagarna blev det mången pussar av Helenas fina keliga röda..
och idag äntrade vi äntligen dörren till nya delar av Fjärilshuset
verkligen ..verkligen prisvärt och fin upplevelse
med andakt satt jag och Holly på golvet ..tätt tätt inpå de gigantiska akvariumglasen
där de gled förbi..hajarna
Mamma jag klappar hajar..skrek hon överlyckligt..
och äntligen ..äntligen kan vi börja gå på museum utan att trängas med alla lediga skolbarn 
njutning med andakt
även tomt vid brasan..där vi intog den ena kulinariska läckerbiten efter den andra
min inspiro är givetvis dessa glimtar och även av gåvor i svartvitt från Helena
som reser minst en vecka per månad.
.den lilla globetrottern 
och min samling av minisvartspritflaskor växer











































och dansa bör man 
annars dör man 
och det gäller både kroppen och själen 
så vilken tur jag har då tralala..
imorgon tvingar jag min följeslagare in crime Pernilla att sitta och njuta av boogie Woggie på Stampen
där vi ska njuta av Ulfs munsvada och härliga gung
sen direkt till dansgolvet






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar