söndag 24 november 2013

MIna Bondgeners tidiga mornar..Piet Raemdonck & Längtan efter Ateljé vid naturen..



..Stockholm iklär sig Julen..


mmmm....mys
mina tidiga Söndagsmornar genom stan är guld värda
tackar återigen mina bondgener som gör att jag slår upp mina blå tidigt varje dag
...se dagen /staden vakna ..genom årstiders växlingar är fantastiskt berikande..
och nu i dessa jultider är det givetvis kollrigt mysigt 
för en julnörd som moi och min lilla Holly "somävenhonblivitensakletare"
tidig frukost på stamhak..se loppishandlarna plocka upp fynden...och ta en fika och njuta av skridskoåkarna i Kungsan för vidare till Gamla Stan och hälsa på mina vänner som står på stortorgets julmarknad
sen fortfarande förmiddag
gå hem ..mot strömmen av Söndagsflanörer
..eftermiddagen har förflutit i största nördfaktorn 
gör härliga Jullistor till Advent..rekar billigaste julsaker till stora skyltningen på Fredag
 ..bloggar ..fixar hemsidor 
Bahh...detta är givetvis min Inspiro
blandat med fina lugna grå bilder från Piet Raemdonck ateljé
min längtan efter ateljé nära naturen blir ju inte mindre precis..
















































..lika mycket som jag tackar mina bondgener för tidiga mornar
..förbannar jag även dem ..
för 
jag tyar verkligen inte vara vaken längre än midnatt
vore jag inte dansbesatt så skulle jag inte utsätta mig för att sitta på sena bussen hem ..likt ett svart..blött vrak
nåväl
det är det värt








1





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar