söndag 20 oktober 2013

DunderoBrakfirandet är över..AG & min ljusa följeslagare är nu tjugotvå




jaherregud


vilka intensiva dagar..firandes i dagar tre
Lovisa var redan trött på oss vid traditionella frukosten på Clarion i Fredags så efter dessa dagar lär hon ta paus från oss
älsklingen ..min lugna och timida
som jag klämde ur mig för 22 år sedan
hejohåhurdetkangåilivet
mmm...det har drinkats..skålats..bakats..frossats..mysts dessa dagar
 med 
AGbesök..middag och idag tårtkalas med näraokäa
nu tyar jag inte mer..känns det som ..
men härligt äro det att fira sina älsklingar med dunder och brak
och AG var ju fantastiskt som sig bör..
"också jättemysigt att Lovisas äldsta vän Denise och pojkvännen Oskar firade med oss."
köttet smälte i gommen..drinkarna haglade över oss då mina små lärjungar kände bartendern..
så både trött i huvudet och i min arma kropp ger jag denna lilla efterkalasdagar inspiro
bakning med kärlek
..AG..
och egospegelbilder såklart




































































min älskade finaste på jorden 
inte klokt att jag har en vuxen dotter
-Åhhhh...vad du är töntig som tar så många kort..skitjobbig..har man fått höra hela helgen..
NU
-Mamma..Mamma...visa mig bilderna ..kvittrar hon nu..
hmmm..kanske..kanske inte..
hållas på halster ska hon 
förmodar att det är mammas lott i livet att vara sådärubertöntigiallthongör
intensiv vecka framför mig
nästa Söndag öppet hus..har redan lagt undan fem tavlor ..kul att man är uppskattad
både som Mamma och konstnär
är så berikad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar