fredag 7 juni 2013

Tolv små dunisar..Trängseldagar & Holly mot 4årsstrecket

di små på jorden


...
små liven som stapplande försöker att få ett bra liv
tänker inte bara på mina fina döttrar utan de här små tolv duntussar som stod utanför dörren igår
med en mycket stolt andmamma..
hon ville verkligen visa upp dem ..de fick extra gott bröd och låg sen och tryckte under magnolians skyddande blad
endast Holly "den egentliga mamman " fick klappa och mysa
annars
har jag en intensiv Sverigedag bakom mig 
ibland sänder jag en tanke " måtte ingen som läser min blogg komma just denna dag "
 när jag springer fram och tillbaka mellan tryckeri och butik för att surva alla som vill så mycket ..
medan jag försöker höra med mitt ena öra var i helafridensnamn är min Holly
pust
springa är kanske fel ord..tränga mig fram 
för när solen skiner och det är rött i almanackan då
får man veta vad man ska göra å denna Ö..denna lilla butik
men 
härligt är det 
när även min lillebror med familj kom ut och underlättade " varärHolly" tanken 
tack så mycket för fin dag och kväll
fina fina Andrej
min inspiro är hyllning till soliga trängseldagar men speciellt för att min minsta lilla hjärtegryn fyller 4 idagarna
tänk 
känns som igår hon rumlade runt i min stora mage
Holly min Holly



























min älskade lilla " mammas flicka"
mmm..både mina döttrar knyter jag intill mig med kärlekens band
hoppas jag ger dem fina barndomsår
för 
jag gör verkligen allt för att skapa dem i kärlek...äventyr..frihet och integritet
imorgon ännu en intensiv sommardag då kalasplaneringen lägger in en växel till
för på Söndag blir det storgrilltårtkalas på Ön 
regn och storm
javisst 
varför inte en favorit i repris
fantastiskt 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar