torsdag 27 juni 2013

Nyinskaffade Lindy Hop klänningar..Blomsterprakt & Svåra avgörande Livsval



härliga sommardagar...igen & igen..


mmmm..tänk att vi är inne i Juli snart..denna vår tid som är så abstrakt..
jag och Lena sa alltid att här på Fjäderholmarna känns det som om man sätter det ena benet på Ön för att i nästa sekund sätta det andra hem igen 
går så otroligt fort
medans andra gråmulvardagsmörkersjukdagar kan kännas som det är lim på sekundvisaren
även långdraget är det nu när det tittas på den ena efter den andra lägenheten..
var ska mitt nästa hem bli???
idag tittade jag på en superfin tvåa ..sekelskift,,trägolv..två fungerande kakelungar stor fransk balkong..
Surbrunnsgatan ..AHHHHHhhh..
vill ju tillbaka till söders höjder
usch..dessa livsval som jag brukar vara bra på..
..
min lilla inspiro är från dagar fyllda av Grönankarusell..Kusinbarnet Freja som hjälper till i butiken..egobilder..härlig företagsverksamhet och sköna varma speglingar från denna lilla plats på jorden 



















































..har inhandlat tre stycken läckra prickiga klänningar som jag dressa upp mig med när jag går på socialdans..
känner mig läcker ..fin och tidsenlig när nu min långa Lindy Hop bana ska börjas..
och vill samtidigt växa fast i soffan när jag ser alla otroligt duktiga dansare som jazzar..swingar och gör avancerade charlestonsteg..suck
även om jag vet att alla är barn i början så känns denna stund av "tiden " oändlig ..tills jag också kan se proffsig ut
nåväl med ett brett leende..kärlek till musiken och en jäkla snurr på mina prickiga klänningar kommer jag långt ..just nu 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar