söndag 30 juni 2013

Dag i Fyndens tecken..Målar för fullt & Olidlig väntan på dom eller frihet...



fynddag i melankolins tecken


...
tänk vad dagarna kan te sig olika på denna föränderliga Ö 
igår bågnade ön av invasion från alla världens hörn för att sen idag sprida ut fåtal besökare som lojt flanerade omkring bland våra ting..
så idag passade jag på att göra just det där som jag skjutit upp på ..för regniga dagar..typ
målade bord ..stolar och parasollstång
givetvis var jag tvungen att rocka vidare med penseln och gjorde om ..det mesta
allt varvades med mysfika..tidningsläsning och även härlig retorik med ubertrevliga stamkunder som förgyller ens dag har jag hunnit med
det tackar jag för
med ett litet leende har jag njutit av denna loja dag och blickat över keramikernas bord där dagens skörd stod på tork..-Rör ej..
minsann
tänk ..måsar kan ju inte läsa.
tyckte de allt kunde behålla de fina små avtrycken ..men men 
min långa bildinspiro går i dessa fina dagars tecken






























































  i hela mitt brokiga knaggliga stormiga intensiva liv har jag endast varit på väg hit..
så kändes det ..när jag öppnade dessa dörrar för att titta på ett hem för mig och mina döttrar..
mmmm..hur kan det kännas så starkt.???
får veta vad som sker i veckan som går
kan inte äta..dricka..sova..alla färger ter sig vattniga och allt annat bagatellartat 
min själ..sinne har avstannat 
..
nåväl imorgon en dag på stadens gator för mig och mitt minsta gryn 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar