söndag 19 maj 2013

Soliga skapande dagar ..& Missa inte Avsmakningmenyn på Farang och begåvade Lasse Nilsen..

- ..var kylskåpet åt detta hållet sa du..??




..de små rackarna tar sig friheter som heter duga..nu står de inte bara och kvackar utanför dörren när man anländer till Ön utan de slirar kvickt in i butiken innan oss..
hmmm...och svag är jag för de små liven så
..vad göra
när turistsäsongen börjar skräms de iväg ändå 
annars har soliga underbara VINDSTILLA dagar förflutit i mitt lilla liv 
känns fantastiskt att kunna få sitta vid vattenkanten och filosofera över livets alla förunderliga ?
och skönt att vila tankarna till vågornas brus 
men framför allt se hur fint min lilla Holly har det 
..barfotabarnet som springer kvickt ifrån det ena skapandet till det andra omhuldad som hon blir av oss alla här ute..som själva då påminns om våra egna sommarlov..svunnen tid
dagens inspiro är givetvis härliga vyer från dagar som gått allt varvas med svartvitt på mig och mina älsklingar
vill även jag ge ros till min granne Squeezed up juicebar" inhyst i de gamla spårvagnshallarna" som gör de mest gudomliga smoothie som vi innan båten får i våra händer..
 och ris till stans dyraste kaffe på järntorget..liten kopp blaskigt för 35 hela kronor
 och ännu hårdare ris till IZettle som inte kan fixa så man kan ta betalt mer än 500 kr på kort utan chip..
blir jobbigt läge när just jänkarna älskar mina tavlor..vad gör man..?? 

























































..barfotefilosofi..myntade min favoritfilosof Kierkegaard..
mmm..
styra sina egna vägar och tankar..
mina vägar gick i gårkväll till en helt magisk afton med start på Farang  ett stenkast från mitt hem ..där bjöds jag på den ena läckerheten efter varann när avsmakningsmenyn aldrig verkade ta slut och vinet därtill inte heller..
därefter rundade vi hörnet och äntrade dörrarna på Norra Brunn  där jag blev helt galet kär i den begåvade Lasse Nilsen 
...Ahhhhh..
missa inte honom 
när själen blir mörk och livet skaver då ska jag ta bästa medicinen ..
hänga i baren och verkligen få skratta när han kombinerar vassa ord med fantastiskt kroppsspråk
mumma för själen
imorgon besök av kär vän och stor vovve..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar