lördag 4 maj 2013

Mina Magnolior knoppas ..Pirater Överallt & Sönderbränd var Ordet..

 första Magnolianblomman



...lycka..
mina fina små träd har övervintrat och stora vitrosa knoppar fyller de sköra kala trädgrenarna för att när som helst i dagarna slå ut till dessa gigantiska väldoftande underverk..
mmmm..ni förstår att jag värderar dessa fina högt 
och kommer framförallt lägga in plågsamt mången bilder..
annars har mina stormiga dagar ute på ön fyllts av allehanda förberedelser inför säsongens start..
idag påbörjade jag rensning och att färdigställa tryckeriet
har även tryckt pirattröjor till butiken 
i långa rader låg de på tryckbordet och siade om alla små pirater som kommer trä på sig dessa med tillhörande pirathalsband..
är det en piraternas Ö så ska det banne mig synas
min inspiro idag är
svart vitt.. pirater och sköna vyer från svunna dagar 
även uppföljning av stylingen av Krukmakeriets lilla hörna som jag bloggade om förra året
nu har nya vaxdukar tillkommit ..nya stenplattor..krukor 
ett riktigt fint upplyft har det blivit nu när Leif efter 25 år lämnar rodret till Keramik kvinnorna 






































..nöjd med dagen som gått är jag 
trots mitt sönderbrända ansikte
 ..umgås för mycket med fiskmåsar ty mina hjärnceller glömde igår att sätta skyddsfaktor i ansiktet
-Bara inte någon kommer som jag vill träffa ..har tankarna varit där jag suttit med svullet rött anlete med tillhörande stora glasögon
..Grumf..skärpning Kastman 
men skärpning har det blivit på att ta fram en bok som håller på att fyllas av konstintressenter
kul..
har även nu på kvällskvisten plockat isär en av mina större målningar som flygs ned till Turkiet i dagarna ..vad jag vet har jag inte haft några av mina målningar där 
ja imorgon stundas mysdag med både mina döttrar vid min sida och mer sol 
hmmm..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar