måndag 6 maj 2013

Innergård från Fantasin ...Keramikhästen sönderstormad & lustfyllt med tänkande män ..



magisk morgon på trolsk gård


..lite efter åtta äntrade vi Lenas lummiga fantastiskt overkliga bakgård i Gamla Stan 
finns det sådana här platser undrar man
ibland växthus..lustfyllda oaser..kruksamlingar..frodiga..kantiga träd
 intog vi mysfikulera a la Carola Lena takter
tankar..i durmoll..tesernas ihopplock i en salig retorik som tillhör två starka skapande lite udda kvinnor
fantastiskt
annars har det mysts omkring på Ön ..har varit en del på den soliga varma sidan 
..hos oss på andra sidan kan man fortfarande inte vara ty stormen vill inte bedarra
eländiga stormen som välte mitt stora Olivträd som i sin tur rev ned min fina keramikhäst ..sorg
min korta inspiro denna försommardag är 
Lenas bakgård i ockra umbra..magnoliaträd och knoppar och Holly som börjat umgås med de balla Ökillarna och blir vildare än värst
















































..köpte Favvotidningen VI och läste fin artikel om min hjälte filosofen Kierkegaard,..
som föddes för 200 år sedan 
Hipp Hipp Hurra för att han har berikat min existens 
Mmmmm..finns det något mer lustfyllt och härligt än tänkande reflekterande män 
kanske är det ont om dem ..men de finns ju trots allt 
..imorgonkväll ska det swingas...
  må inga ben brytas


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar