torsdag 2 maj 2013

Kärlekspar på Ön ..& Lugna sköna blåsiga dagar

kärlekspar överallt
...
mmmm...di små kärleksparen som tultar omkring på ön i jakt på både häckningsplats och föda
änder..svanar ..kanadagäss och andra fågelfän
men 
här är hon min lilla årliga stamgäst med ny partner..
står där och väntar när jag kommer på morgonkvisten kvackande av irritation över att jag inte öppnat ännu
för färskt bröd väntas ..det har hon lärt sig 
ja ni inser att de enda besökare som kommer till butiken har fjäderbeklädnad 
några andra stackars vindpinade utländska turister hukar omkring på ön i jakt efter värme och fortare än de kom in springer de ut från butiken för här är kallare än någonsin ..
men 
det gör inget
jag vet att jag kommer gnälla både över folkmassor och värme om några veckor så..
min karga kalla inspiro går i dova fågelfä tacken




































det enda som lyser upp dagen är den goda morotsoppan och min Holly som verkligen gungar in säsongen 
för gungor har jag satt upp precis överallt
i butiken ..på verandan ..i trädgrenar
mmm..gungor hör sommaren och livet  till


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar