söndag 28 april 2013

Butiken är öppnad..Ö retoriken är påbörjad..& Även Premiär på Grönanhäng ..

..sommarutsikten är bokad..på första parkett


..
intensiva dagar fylld av 
storröjning..skratt..inplockning..feberfrossa.ännu mer fniss..slitosläp..fika..storm..hostningar..skålande..
ja livets bredd som sig bör..eller som det är
vare sig man gillar det eller inte
nåväl
butiken är öppnad och det mesta är faktist på plats
mmmm..vad jag tycker om mitt andra lilla hem här på jorden 
fylld av saker o ting..omringad av människor jag tycker om och "som ölivet bjuder" kommer mycket nära in på skinnet..
det är precis som det var igår vi stängde för säsongen för vi avslutar meningar som vi påbörjade då..
det är en retorik som skulle förbrylla de flesta vise män 
för mer omtumlande..luddiga..intensiva rakt på själaskinnet dialoger i ett saligt sammelsurium
 råder på dessa stolar tättintill vattenbrynet..
det är som här..precis här på denna lilla plätt
 får man tillåtelse att öppna sitt hjärta och föra mer direkta sanningar till andra medmänniskor som man bara träffar här vid sommarhalvåret..
har alltid varit så och kommer nog alltid vara så 
..det är bara människan på stolen mitt emot som byts ut ibland och ersätts med andra 
..detta som kallas Mitt I Livet..
mmmm..detta och mina första dagar på ön 
är min inspiro












































-Mamma idag var det den bästa dagen i mitt liv..sa Holly till oss när vi skålade in sommarsäsongen igårkväll..
Ahhh..då känns det bra i mitt mamma hjärta
det hjärta som vill sätta spår och fylla mina barn med det finaste jag kan erbjuda..
så jag fyllde på med fart fläkt sockervadd karusell på Grönan idag 
ojojj vad det kommer hängas här
imorgon mysMåndag på ön 
veckans lugnaste dag 
då ska jag 
fika..skratta..mysa..prata..plocka upp..hosta mindre..skåla igen ..fnissa desstu mer
allt med ännu tjockare jacka ..vantar och vintermössa på





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar