onsdag 20 mars 2013

Lena M ...Som Johannes..& Byggnadställning runt galleriet..

trött...tröttare..tröttast..

är jag 
på detta
 snöoväder..uteblivna bussar..avstängd stad " för töntigt skidlopp" ..och kyla
hade dessutom missat att allt hände idag..men blev snabbt varse..
så min resa till Gamla stan tog ca en timme..
men väl där 
blev det värme..dans och fika i Lenas ateljé
vidare till Som Johannes ..Saras gamla butik
 ..som faktist ser likadant ut ..endast med mer antikt och maskulin prägling över det hela..
sen har jag börjat sortera och packa upp leveransen från Öst..
mina uppsydda rockabillyklänningar blev bättre än förväntat..
och knivar i alla storlekar och former
kul
ska ju utöka..köksdelen och måbra delen i butiken 
nu fylls mitt hem till bredden av dylika ting och dofter av vårlig förväntan
 ..allt samsas med tavlor precis överallt..
ingen kan ju missa att man har tusen projekt igång 
min röriga Onsdagsinspiro är bilder från två av Gamla stans finaste små butiker och mina instagram..









































..något som inte var lika spännande var detta..
hmmm..hur tänkte de nu ..??
ja vi sätter upp byggnadsställningar runt Galleriet som min utställning ska hänga..
va
måste kolla med galleristen ..vad händer..
för det är ju alltid trevligt att få in besökare in i lokalen ..
eeeee...
men nu ska jag göra mig fin ..för möta upp lillebror Andrej på Bistro Ruby
..vidare till Stampen 
det får mitt sinne att ljusna betydligare..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar