torsdag 27 december 2012

Snusar lyriskt på mina älsklingsting..& full fart framåt med penslar i min hand

favoritboken 


..då var julen över..
hoppas ni haft en fantastisk..stillsam..underbar..förväntansfull..givande och mysig jul
med kulinariska rätter..goda drycker i nära och käras sällskap..

för det har jag

men lika urbota mysigt det är att vänta in julen
lika skönt är det att städa undan den
plocka ned de mesta rött som hägrat den senaste månaden
enbart stjärnor och granen är kvar som påminner om julen 2012

idag fattade jag penslarna igen 
nu är det full fart framåt igen
mina stora målningar ska bli klara inom Januari för sen skeppas ned till Skåneland
sen måste jag ha några månader på mig för att hinna färdiggöra målningar som ska ut till Fjäder
..måste ha en hel del klara tills dess
kul och jag ser verkligen fram mot våren
tills dess lunkar jag på här hemma och snusar på de saker som jag behöver i mitt liv just nu..
mina nya klappar..
smyckesskrinet som står och blänker så fint..från tomtedottern 
vidare till ännu några nya vackra böcker 
allt samsas med stövlar och klänningar
..mitt motto..
man kan aldrig få för mycket av dessa ting












































...på min mammas vind hittade jag vackra..långa trasmattor som min älsklingsmormor vävt
av hennes då avlagda klänningar..
de ligger så fint omlott i ateljén..och påminner om min mormors kärlek
de och mina döttrar snusar jag vidare på
..
Hollys nya ordförråd har utvidgas..
- Mamma ska vi fika och myysa..
det ni ..är livskvalite i det Kastmanska hemmet..








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar