söndag 25 november 2012

Nu är det jul..på Skansen..& fantastiska Danska cofoco



favoritskylten som gör mig sugen på gott..



..tidiga raska steg mot allas vår Skansen idag..
klart man måste hänga på låset om man ska kunna njuta ifred från alla andra glada juldiggare..
och faktist..vi fick vara ifred så här tidigt ..
jättemysigt..
min korta frostiga Söndagsinspiro går givetvis i Skansens julmarknad..där jag åt mig genom alla stånd..med start på Gubbhyllan..
allt från våfflor till risgrynsgröt allt nedsköljt med allahanda olika drycker..
vidare till ett annat ställe jag gärna skulle vilja äta mig igenom menyn..
danskarna har gjort det igen..















































vem är denna långa kvinna som springer omkring ivrig och glupskt som ett barn..
undrade de nog.....
har även hunnit med att storstäda..
putsa fönstren..hänga upp de stora vita stjärnorna ..
myst med döttrar i soffan till finstämd julfilm..
mmm..älskar denna tid på året
imorgon stundas bråd dag så jag passar på att njuta desto mer..
tänk nästa vecka är det första advent..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar