torsdag 20 september 2012

Industriella lokaler..& Höstsoppa överallt..


hösten är här


...Hösten är min absoluta favoritsäsong..luften blir klar och kall och mitt älskade mörker börjar sakta sänka sig över hemmet..mmmmm..
och det bakas ..lagas mat som aldrig förr i det Kastmanska hemmet..
speciellt nu när min stora älskling börjat få smak för det kulinariska skapandets fröjder..
och soppa står ju för Hösten i mitt tycke..
för vi har fortsatt veckan i utflyktens tecken och igår bar det av till Maudans fantastiska hem..
där bjöds det på potatis /purjolökssoppa
härligt att kunna umgås med mina kära på dagarna ..
och idag bjöd Lena mig på hummersoppa i MOODgallerians terass.
härligt höstlikt..
och tidigare i veckan lagade Lovisa en gudomlig tomatsoppa
så dagens inspiro är Höstsoppor och dessa industriella lokaler som jag hittade här
tänk att få forma sitt hem i dessa själlösa men oerhört vackra rum..




































.eftersom man bor mitt i city är centralstationen ett hak för mig..älskar pulsen ..
alla nya fik som dyker upp ..härligt att sitta där och titta på alla som hastar förbi
avslutar med en symbolisk bild av min Lovisa..
Hon fyller tjugoett år snart och hennes barndom lämnas över till denna fantastiska unga kvinna hon vuxit upp till..
mitt mammahjärta fylls av stolthet..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar