söndag 23 september 2012

Hudson River...ostbrickor & utebliven dag på ön

helg i ostens tecken


....då har man lagt bakom sig ännu en intensiv fullspäckad helg fylld med ett kaos av skapande och kulinariska mysstunder..
I fredags tog jag en tripp till Fredells och sågade reglar som måste upp bakom stora målningarna..så härligt att se min Holly hjälpa till som den strebern hon är..lilla sågen var med och hon sågade och sågade..månne hon bli lika dan som mig tro..I hope..I hope
Min andra älskling har ju inte ärvt de praktiska generna precis..så kul med en som kanske har gjort det..
Idag hade jag tänkt åka ut till ön för att plocka ihop inför vintern men när jag såg det mysiga vädret så valde jag höstdag i staden. ..
Holly tycker det är eländigt tråkigt att vara soloqvist i regn en heldag på strandad ö....
så efter en runda på Hötorgsloppisen tog jag tåget till min mor som dukade upp den ena kulinariska godbiten efter den andra..
min helginspiro är dessa fynd fråHudson River..
det kanske är bra att jag inte är bofast i Amsterdam för då skulle jag vara en mycket fattig kvinna

































..avslutar med en Fredagmysvin i MOOD gallerian bild ..
som vanligt några glas rosé och tapasbitar..men någon mer Havstapas blir det inte mer för mig för ojojoj ..fick en riktig elak baselusk så min mage är ännu inte iordning..
i veckan ska det målas..bjudas in till middag 
och min sista tanke för dagen ägnas åt min Sara som med Hannah Lemholt sitter på ett flyg till Bali för att övervaka möblerna som Sara designat,,,spännande att se resultatet sen






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar