måndag 17 september 2012

Höstskuggspel i tom butik..& järngänget samlas..

butiken är utrensad och färdigpackad


..vilken helg..
ensamma på ön har vi verkligen höstrensat och gjort fint till nästa säsong..
fast det behövs några dagar till..
dels för göra iordning övervåningen och släpa hem tunga saker/stora målningar..
glashyttan var den enda aktiviteten som var igång och det underlättade ju för Holly som innan hade sprungit och ropat på alla som hon brukar vara med..
svårt för ett treårings hjärta att förstå varför inga var där ..
mitt egna hjärta kändes betydligt lättare när glastjejerna lovat ta hand om mina stora olivträd i vinter..
de har iallafall inga minusgrader inne hos sig..
skönt att veta att de kanske klarar sig 
min dagsinspiro är sista bilderna på ekande tom lokal som ligger så vackert med alla skuggspel..
och gårdagskvällen i Saras ateljé när järngänget sammanstrålande..
några av de fina underbara kvinnor som finns runt om mig..
men det blir ju inte ofta nu när barn..projekt ody tar all ens tid..
som vanligt var det än fröjd att komma till ett underbart vackert dukat bord..
världens bästa Sara blir man aldrig besviken på

































Holly förundras varför vi åker stora båten och inte de andra ..
nu sätter hösten fart på allvar det känns både i kropp & själ..
imorgon tar jag stora konstväskan och levererar bilder runt stan..
sen ägnas eftermiddagen åt kanske inte lika roligt bokföringsprogram..hmmm.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar