fredag 24 augusti 2012

Leriga skapelser..Ruth Duckworth & mys med elefanter

två skulpturer på Gärdet..

..nej då det är bara två av de kameler som strosar omkring runt omkring på Gärdet mitt i stan..
hade lovat Holly att gå och hälsa på elefanterna runt Cirkusen i en vecka nu och äntligen..
efter en redigt effektiv runda på stan tog vi stora kliv mot Gärdet med en gedigen smarrig matsäck..
och slog oss ned i detta fantastiska mecca ..
ibland kameler..elefanter hästar av olika storlekar och andra diffusa djur..
helt tokigt att sitta och mysa någon meter från kedjad elefantfot...
ännu mer tokigt är att det är endast vi som verkar tycka detta är ett fenomen..
respekt
något annat som är inspiro respekt är denna fantastiska lilla dam Ruth Duckworth som tittar fram ibland sina skapelser..
Ömhet..
uppblandat med min Holly som börjar bli en riktig fena på att drejja..
kärlek



































..lite abstrakt blir det när elefanterna står och blir tvättade och matade samtidigt som sportnissar joggar förbi bakom svansen på dem...
ingen verkar bry sig ..
det är bara jag och Holly som hoppar av eufori.?
 har alltid dragits till cirkuslivet och önskat mig gedigna cirkusgener själv och tänk att min Holly bär dessa gener genom sin pappa som kommer från stor cirkussläkt..
lustigt vad livet kan komma till en ibland.. 
vad månne hon bli senare i livet..
imorgon kräftmys på ön med mina vänner







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar