tisdag 21 augusti 2012

Ibland paletter ...skissblock & välkommen nordanvind..välkommen

nu börjas det


..nu drar det ihop sig..vindarna vänder och nordanvinden gör sig påmind..
vad jag älskar hösten..absolut favoriten .
.kyliga höga energifyllda luften som utlovar skapanden i överflöd ...
skissblocket åkte med idag..
planering .
idékläckning och mången glada tillrop..
fantastiskt
nu ska det murras in i det väntande höstmörkret då det är dags att fylla glasen med kraftigt rött och borden med mången ljus..
myys..
så dagens inspiro är min nya ateljéhörna i butiken..
som ska utnyttjas nu när jag kommer vara alena på ön nu när båtarna slutar gå..uppblandat med mina små älskade loppisfynd..de av åren kantstötta små bröllopspar från 40-talet som symboliskt tittar fram överallt i butiken..hmmm








































..rostad pumpa i ugn  & snickarskpået som jag fyndade i Söndags får avsluta min sensommar/höstvindsinspiro för dagen.
.nu ingefärste med citron & honung..
det enda som jag inte ser fram mot ..höstförtjylningens antågande..














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar