lördag 18 augusti 2012

Lena kom på visit..mitt hem i kulinarisk bok..& mot nya äventyr

Lena M ..laloba..naampla



...stor mysfaktor när Lena äntligen kom på visit igår..vädrets makter kolliderade med varandra och det gick från knallblå himel till mörkt svart när det inom fem minuter blåste upp till orkan/hagel/monsunregn
...i en kvart...med början när hon satte fötterna på ön..
hmmmm...vad vill makterna säja oss tro..?
känns både konstigt och varmt självklart att sitta mittemot henne på de bänkar vi suttit i snart sjutton år..här har vi sett våra nu vuxna barn sätta de fotspår som nu min Holly går i.
 "..Tempora mutantur..et nos mutantur in illis"
Tiderna förändras och vi med dem
de orden har följt mig i tjugo år ..och det stämmer både och..
..min inspiro för dagen är givetvis min vän Lenas vist och ett litet urval av bilder från mitt hem som jag lånade ut till husmorsorna, duon som består av Emma Hamberg och Anette Rosvall i deras nya bok Din Matkasse
alltid roligt att se sitt hem utifrån andras ögon
hoppas de inte blir grumse på mig att jag fotar ned med min dåliga kamera..






































många tankar vandrar när vi till slut hamnade på lilla stranden och såg solen gå ned ..en vacker metaforiskt avslut på vår tid tillsammans här ute på Fjäderholmarna..
Tack Lena för du har funnits i mitt liv i snart 21 år ..mot nya äventyr














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar