onsdag 11 juli 2012

Från fika till rosé..måleriskt med Carlota Santamaria ..& färgburkar överallt

en för fil..en för te & en för morgonkaffe


.. det gäller att göra livet roligare nu när sommaren blåser och regnar bort ifrån oss..
idag tog jag stora pirran ut till ön med kassar fulla med textilfärg..
inte för det trycks något i ateljén utan för att fylla mina fina burkar med färg för de inspirerande kreativa set som kan inhandlas i butiken..
har haft en mycket skön dag för mig själv..
har hunnit dona omkring till jazzmusik och fyllt på mina stålhyllor ännu mer till breddan av inspiro saker..
nu måste det komma besökare som tycker om samma sak som mig ..
annars har jag ett lager flera år framöver..
hmmmm...
nåväl ..hann göra ett tiotal av mina collagetavlor som jag flyttade omkring lite överallt ..
för idag var det en stor caroladag ...
det har handlats vykort..posters och frågats om utställningar osv osv....
allt medans man fikulerade med min nyfunna kompis Helena next door..
det har pratats livet..minnen och skrattats mången skratt..
min inspiro för idag är just dessa möten som man aldrig kan sia om och som berikar våra liv..
samt konstnären Carlota Santamaria måleriska fotografier..
& inte för mindre alla mina färgburkar överallt..
man ska ju inte missa att det är kreativa vindar som råder här..
OBS
klicka inte på understrukna ord..det har smugits in ofrivillig reklam på min blogg
































från penseldrag till ljummet rosévin..
ska inhandla mer rosé och ska då sätta dessa på kylning för det är ju faktist lite sommargodare..
det blir trevlig Whiskyprovning på Lördagkväll ute på ön ..
inte för att jag är en fan av denna dryck men alltid mysigt att prova nya smaker och givetvis blir det knytis efteråt..
är det något konstnärer/hantverkare är bra på så är det knytis med stil & smak..
får se vad vädret säger oss imorgon..vid regn blir det en stadsrunda för Holly och mig för att senare på eftermiddagen sammanstråla med Lena och Morris för en kväll på Grönan..
sommarmysfaktor

håller på och kollar upp hur man får bort detta reklamintrång..någon som vet??






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar