lördag 23 juni 2012

Midsommaren 2012...Kitchen by Mike & omringad av sommardjur


två jättesniglar ..Hollys älsklingar nr :1 & 2


..då har man ätit gott..dansat groda och ätit ännu mer ..
vilken fantastisk solig varm och intensiv Midsommar vi har bakom oss..
ön invaderades med glada firanden så båtarna hann inte med..det var visst tre båtars väntan att få komma ut och det är inte lite det..
så butiken var sprängfylld med finklädda trallande människor och en del utländska förrvirrade turister som undrade vad som stod på..
Mina pussar är ju ett riktigt givet sommarkort..kul..men även mina hattat och ringar ..ja smycken ilag
jätteroligt
min inspiro denna gråmulna dag är sommarvärmen som kom på kort besök och gav oss lite sommarhopp
och alla dessa djur som kommer och besöker oss på ön...till Hollys stora glädje
  och som motpool har jag den råbarkade krogen Kitchen by Mike
som med sin industrilokal erbjuder njutning så väl för öga som gom




































kul för att ragga personal




Hollys älsklingar nr 3-13...
ja vår lilla and som kommit in i butiken och kvackat på oss har gått och fått tio små ubersöta ungar..
hon kommer stolt förbi och visar upp dessa 
härligt att se henne vara så trygg med oss..Holly får klappa och mata hur mycket hon vill..
och jag ska väll inte nämna Ralf som man kan tro är den nyblivne fadern när han springer och räddar unge efter unge från de elaka måsarna som vill göra sig ett skrovmål på dem
..hmmmm..djurriket är grymt..men ännu så länge äro de tio  få se hur fort de minskar
men någon som inte är grym utan frikostigt snäll är Pierre i träboden som gav Holly en så söt liten pinnstol och mig ett bageriställ i gjutjärn
imorgon blir det en vända till Hötorgets loppis innan båten..
få se om man kan finna någon inspiration/skrot







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar