måndag 25 juni 2012

Rosorna trivs i regnet...begärliga bilder från Mackapär ..& loppisfynd i Söndags

..rosen trivs i regnet iallafall..

..det är en tröst/fröjd att se på det prunknande grönskan som verkligen exploderar i det regniga usliga sommarvädret..
de stora vitrosa roserna klättrar längs hela ytterväggen och har nog aldrig sett vackrare ut..
har återhämtat min lilla Söndagsrutin ..
börjar tidig morgon på loppisen på Hötorget..
innan alla andra har vaknat går jag omkring och kollar när torghandlarna plockar upp små fynden..
igår inskaffade jag ett gäng korkskruvar i gammal modell..
en kartong med plåtmuffinsformar som jag själv skulle dö för och en hel påse av talrika helt fantastiska tändstisftaskar..
kul att plocka in detta i butiken.
min regniga inspiro för denna dag är dessa fantastiska Triplexlampor från Mackapar
och den otroligt begåvade namnlösa stylisten som fått mig dessa lampor att vilja ha alla..
talang




















'



..så var de endast sju kvar av de små på jorden.
jahaja regnet ska fortsätta hällas över oss hela veckan visst
imorgon får jag skicka iväg Ralf och Holly till Skansen..






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar