onsdag 20 juni 2012

Leriga små händer... gubbar överallt med Marc Bourlier & sommaren kom idag

leriga små händer

...vilken kreativ solig varm vattenplaskande dag vi har haft..
vi & the gang..
tre små flickor har drejjat två krukor var..så sött när de endast i badbyxor försökte forma finaste skålar.l..yckan var stor i deras solröda ansikten.
och jag slussades femton år i tiden när Lovisa började sin barnkarriär som förste drejjare..
vilka fina saker hon gjort under årens gång..de används flitigt av oss alla
..de flesta med mamma eller carola instämplat ..nostalgisk lycka..
nu är det Hollys bana med fina krukor som börjat..fantastiskt att få uppleva detta igen..
min inspiro för dagen är just denna hantverksö som varit med mig i så mången år och format både mig och mina döttrar ..även den franske konstnären Marc Bourlier som gör dessa fantastiska trägubbar i mångfald...
vill ha alla nuu..























...resultatet bidde väll sisådär för Hollys del...min beställning av lattemuggar får nog vänta ett tag men man vet aldrig med di små..de lär sig med rasande fart..
sen kunde inte låta bli att slänga in en bild av en dynamisk häftig kvinna som handlade en hatt av mig idag.
..tre olika fina kvinnor inhandlade stora svarta sommarhattar bara idag..måste nog beställa mer..
imorgon blir en lugn dag på ön ..dagen innan midsommar brukar vara öde..
så jag o mina döttrar ska mysa runt på stan




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar