fredag 1 juni 2012

Grå melankoli..med egentid & tänkvärda tankar

cityfika för mig själv


...jag var nog den ende som sken som en sol när jag gled fram över regnvåta gator i morse..med lätta ivriga steg mot båten..
jag skulle få egentid..hela dagen lång..
hur skönt blev det inte 
med start på känd kedja intog jag min morgonlatte och fick läsa min tidning i lugn o ro
..tänk vad man uppskattar det lilla i livet just nu..
Ralf går in i sin tremånaders pappa ledighet just nu så mången sådana dagar blir det nog..
får man vara så elak så man önskar mer regniga dagar..
hmmm..regndansen uppstår i Kastmansk anda..
jag har hunnit duka om arkivskåpen 
..göra flera måbrakorgar i skapande..trädgård och hälsans tecken...
.mysit omkring och sjungit falskt medan jag lyssnade igenom tiotal äldre cd skivor och blev tillslut så nostalgisk så jag fällde en liten tår över livet som gått
..samtidigt som jag gjorde ett antal stora halsband 
skapande melankoli när den är som bäst
min enda inspiro denna dag är glimtar från butiken






















..nu står den här på fönsterbrädan
..lilla hästen som keramikern Anna Lena i krukmakeriet intill gjort..
bloggade om den för ett år sedan ..det stod mitt namn på den och ingen har velat ha denna lilla andrasorteringshäst som stått och väntat på mig..kärlek
imorgon kommer min vän Leila och hennes Leon på besök 
..får se hur det går med Holly..hon tror fortfarande att det är hennes ö
..inga andra barn får komma dit utan hennes tillåtelse..






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar