torsdag 31 maj 2012

vilsamt lugn med regn...härliga skapande män..& jag fortsätter att göra om på ön



vackert ljus i butiken idag

..kontrasternas ö..
tror nog att jag var den enda som 
såg så där lagom pysmysig ut när jag sprang runt och tände ljus o lyktor när de mörka molnen hopade sig över oss..
det uppstår ett dynamiskt ljus som lugnar och man mår bra av..
en halvtimme ..sen kom solen fram igen
..hmmm..det blåser liksom bort här ute
..dåligt väder..
men jag har passat på att göra om utanför krukmakarens uteplats
..ursäkta Leif men det har sett för j-ligt ut de senaste åren 
..framför allt har det sett likadant ut..
men den tiden är förbi
.nu när Kastman är på ön..
kommer bli välldans fint och se inbjudande ut..
..
vidare har jag flyttat på de rysligt fula "hej camping"bänkarna som stått och förstört utsikten 
..och bytt ut dem mot vackra bänkar som är vända mot vattnet
..hångelbänkar..ljugarbänkar och
...ja ni förstår..
det enda är att jag måste passa på när krukmakaren är bortrest och vaktmästaren slutat för dagen
 ..för oftast är min erfarenhet av män 
att frågar man innan så är det antingen .. jobbigt och nej fy blä..
sen när allt är klart..

blir de så tacksamma .
men framför allt orkar de inte göra om det igen ..heheh
min inspiro för dagen är lugnande väderbilder och just härliga män i sitt skapande..




David Lynch









Mat Colishaw från Freunde-von-Freunden








den nyligen avlidne Antoni Tàpies






Holly med Lovisas paraply som hon stod med regnet för femton år sedan
..på samma plats
..ja vad säger man




..mmm... män har ju aldrig hängt efter mig precis..de brukar mest vara rädda och springa sin väg
..men kvinnofolk älskar oftast mig 
...och jag har även på ön 
fått min lilla följeslagerska.som hänger efter mig.
..andhonan som jag snart har gött till en liten rund boll
..så söt när hon trippar efter mig o kvackar
.mitt Kastmanska hjärta smälter..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar