lördag 12 maj 2012

quintessential duckeggblue..ordning o reda i ateljén & regn hela dagen



schabloner samsas med mina bilder

...idag har det varit helt fantastiskt väder 
..lugnt ..grått .. försommarregnigt..och vindstilla på vår sida av ön
..äntligen kan man ha dörren öppen utan risk för att välta hela butiken..
har huserat omkring klängades på höga stegen i ateljén 
...förankrat stålhyllan/plåten i väggen så inga stackars barn får den över sig..
och installerat lampor..all textil ..penslar och färger på sin plats..
börjar få ordning här också..skönt
nu kan jag öppna tryckeriet i lugn o ro..ska sätta in Ralf i Tryckeriet imorgon så han kan börja lära sig ..det tar ju sin tid..har ju själv femton år på nacken..
min inspiro är ordning o reda i tryckateljén och fina stolstylingsbilder från butiken quintessential duckeggblue  i Australien..skulle själv vilja ha dessa stolar i butiken..men vem släpar på en stol mitt i sommaren båtvägen..hmmm
..inspiro på hög nivå..




























..sitter under regnosollet och intar min sill lunch
..härligt att höra regnets smatter över sig .
.påminner om min barndomssomrar i Halmstad när man låg i sommarstugan och läste kalle anka på loftet regniga dagar..
det är något visst med sommarregn.
.speciellt doften
imorgon kommer både solen..Ralf och Holly till ön..
tänkte få ordning på loftet så det blir lite mysigt att sova där






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar