fredag 11 maj 2012

Dirty Parkett..ord med anoukb & överfulla hyllor från naampla

svartvita favoriter i glas & korg

..jobbigast just nu är frågan "vad ska jag ta på mig"
det förväntas regn..värme och storm..hmmmm...
och allt detta antingen förvärras eller förmildras ute på ön..detta vet jag ju inte förren jag är där
..så här packas det ned regnkläder..solkläder och vindskydd..lite tröttsamt för det skulle vara roligare att släpa på kreativa ting än massa kläder
men snart lovas stabilare väder..
men skönt har vi dessa dagar..skrotar omkring och gör sådant som jag absolut inte kommer hinna när högsäsongen är här..
klättrar omkring på höga stegen och fyller på varje liten ledig plats..
jag gillar som ni vet lagring som lockar ögat..det ska väcka nyfikenhet och intresse..
dagens väderlabila inspiro är givetvis mina hyllor på naampla och den duktige stylisten anoukb som gjorde detta ordexperiment
..hon bad studenter från Willem de Kooning academy att skriva ned det första ord de tänkte på i ett blecksvart rum  ..fint blev det
även dessa milda rena bilder från bloggerskan Dirty Parkett  som visar bilder från hennes mammas hem
..kan ju undra vem denna spännande kvinna äro
..den frågan ställs ju alltid när man ser ett hem som detta

































..imorgon blir det ateljéns tur att få sig en uppryckning..snart sätter säsongen fart och då måste allt vara i tipptopp och framför allt väl förberett..
kommer hinna mycket av det imorgon för då är jag själv ute på ön...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar