måndag 28 maj 2012

från sol till rusk..totalt överkörda & snart inga tavlor kvar



pengafynd bland sopor


..helt makalösa dagar har återigen förflutet i mitt liv..
hade en möhippa till i Lördags..de verkar vara så nöjda och roligt hade de
..sen blev vi totalt överkörda
..kommer sommaren fortsätta i detta tecken så kan vi verkligen slå¨klackarna i taket
..har gjort en kalkyl vad jag vill ha in i Maj månad..sen Juni och sen högsommaren.
än så länge har det gått över det tredubbla så givetvis känns det som ett bevis på att det sitter i väggarna ..denna kärlek jag har till allt skapande..
och ett litet plåster på mina nariga förfrusna händer" när de kaklat väggar i frysgrader "är det ju också..
så detta firade vi med gott i glaset och grillkväll på Lördagskvällen..
sen har det varit besök från min vän Lotta och en smyckesdesigner som vars smycken jag tog in till butiken..
Morsdag startades med paket och tårta på sängen sen förflöt den ännu mer intensiv än dagen innan 
..trogna och nya konstkunder kom på besök
.."har nu förstått att jag är mycket populär i Norge"..kul
 och jag sålde
" hör och häpna"
fjorton tavlor inom tre timmar
men vad...?
 Maj månad har ännu inte nått sitt slut och jag har snart inga tavlor kvar.
..nu måste jag fatta penseln igen som jag lagt på hyllan 
jobbigt läge va..?
nåväl min inspiro blir naturligtvis mina dagar på naampla
..från högsommarvärme till blåsig kyla idag.
.även mina fynd från teaterns rekvisita som jag hämtade från soptunnorna ute på ön..
trodde att teatrar hade dåligt med pengar
..men där hittade jag vintageskor..kläder ..smycken allt med prislapp kvar ..högvis med dessa hundralappar & o tryckta tidningsmagasin som jag plockat in i butiken ...hmmm..











































avslutar med tre Hollybilder..Holly med sin snart slutkörda skottkärra och "jag ska måla hela världen lilla mamma" bilden..
sista bilden upptäckte jag när jag lade in bilderna..Hollys synvinkel från soffan utanför under syrenbusken
..roligt att hon upptäckt kameran..hon får ta hur många bilder som helst
..ur ett barns synvinkel kanske blir en ny blogg..
imorgon blir det faktist inte jag som står i butiken utan Ralf har fått den äran.
.Jag och Holly beger oss mot söders höjder för en hel del ärenden..
känns som att lämna sin bebis i en annans händer..läskigt





3 kommentarer:

  1. WOOOOOOOOW Carola älskade storasyster!!!
    14st...!!!

    Du är bäst :)

    SvaraRadera
  2. ÅÅÅ, vad roligt Carola, STORT GRATTIS!!!! Är här inne då och då och bara tappar andan...gud, så duktig du är...måste snart komma ut och kika!

    KRAM
    Hanna Rössner

    SvaraRadera
  3. Lovely pics and blog!Following! hx

    SvaraRadera