måndag 21 maj 2012

bubbel i glasen..mammagåvor..Hattar på rad & gräsmatta på väg

äntligen kom värmen

..sådärja nu är solen och internet på plats..både har lyst med sin frånvaro i dagarna..
och äntligen kom min " Fjdäerholmslyckokänsla " tillbaka..skönt 
det har hunnits fikuleras flera gånger per dag och olika slag av bubbel har intagits flera gånger redan ..berusande härligt
Jag och Holly sov över i Lördagsnatt efter en liten invigning med trevligt folk
..skratt och mysnostalgi trubadurer..vaknade upp på en öde solig ö.
vilka fantasiska mornar vi har framför oss..de och kvällarna är bäst
Lördagen blev vi överkörda av köpglada besökare som samtidigt välte butiken
..hmmmmm..detta kom jag också ihåg få se hur jag löser detta
Söndagen innebar många besökare både i butik men framför allt i tryckeriet.
.och det var bara kvinnor mellan 20-30 år som tryckte.
.så härligt med kreativa människor som sköter sig själv samtidigt som de skapar helt fantastiska saker..
dagens inspiro blir mina dagar på Fjäderholmarna




























har även myst omkring idag och hängt upp en ansenlig rad sommarhattar i olika utföranden..tycker ju så mycket om hattrader..
gjort mammapresenttips inför mors dag och sålt några fina måbra korgar och ett gäng skapa mer set.. redan ..kul..nu måste mer textilfärg beställas
imorgon har vi beställt 26 kwm gräsmatta som fraktas till Nacka strand.
.som vaktmästaren Janne lite lätt
motvilligt kommer hjälpa oss att hämta
..jag tröttnade på att det såg ut som en skamfläck utanför oss i Hantverkslängan..
kommer även köpa in solstolar som ska placeras ut längst vattnet
..för en billig dagshyra..med handduk..vatten och förfriskningar
vidare ska jag rensa bort stora stenar och lägga ut megatunga järnstegen som jag hittade på ön
..för att lätt ta sig ett dopp när värmen kommer..
sådärja..nu rörs det om på ön..
vet inte om det är så populärt bland vissa



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar