söndag 22 april 2012

svartvit interiör från elv´s blogg...& kakel..plåt..stege

vad kan gå fel.. plåt kakel och stege

äntligen är grunden snart klart...nu ska det bara fogas och skuras 
...idag var både mina döttrar med ut till ön..
mysigt att rå på dem pluskant att få lite småjusteringsmålerihjälp av både två..det var varmare ute än inomhus så mången fikulerastunder bidde det
men gudars vad kyligt det är..blåser och är fruktansvärt rått ..tur att man har full gas annars skulle man förfrysa..upp och ned för stegen..det är ju inte lågt till taket
tyvärr har jag dragit på mig en riktig elak förkylning denna veckan till ära när jag har så mycket att göra..lite så där småfebrig halsont snorig..grrrrr..
har inte ork att dras med detta också..men så är läget och det är bara att bita ihop..
men fint blir det ..a la Carola style
kanske inte till öppningen på Lördag men jag siktar på att i början av Juni ska det mesta var på plats..
dagens lilla trötta inspiro är givetvis dagar ute på  naampla och moi in action..bilder tagna av min älsklingsLovisa även fina bilder från elv-s blogspot..










































...tidig båt ut imorgon igen..fullastad som vanligt..
men imorgon kommer de flesta leveranser så det blir lite roligt trots att jag inte kan packa upp innan fogning är klar..sen börjar det riktigt roliga att installera allt i stålhyllorna
hittade superfina gamla fönsterrutor som skulle slängas..hjälp..nacka byggvård skulle ta flera tusen för dessa guldklimpar..har ingen aning var de ska vara men så fina..
dagen till ära så har ettårsdag på min blogg idag..för ett år sedan bestämde jag att föra inspirationsdagbok över mitt liv..
nu packning till imorgon sen säng säng säng




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar