tisdag 24 april 2012

Rockabilly klänningar på plats..fogningen är klar & äntligen kom solen

solen värmer upp stenväggarna

så äntligen kom solen och värmde upp lite..har haft en fantastisk produktiv dag ..Holly fick stanna hemma hos pappsen idag för nu måste en växel till läggas in
..har fogat och skurat..och skurat ..utanför vid vattenkanten står stolarna på rad i väntan på att målas
..svarta givetvis..hoppas vid gud att det inte regnar imorgon
har plockat upp en del som jag hängt på min lilla installationshängare i gången mellan butik och ateljé..
så roligt att hålla på ..
mina prickiga skira sjalar samsas med strandväskor i vitt & svart och det vilar en doft av alla oliv/mjölktvålar som plockats upp
min oerhört korta dagsinspiro blir mina rocka´billy klänningar med tillhörande pirathalsband..
de är ju så söta så jag dör..och alla är olika..har sagt till sömmerskan att plocka ihop som hon vill så det blir lika spännande för mig att se dem när de kommer..
min klara favvis för dagen är dessa miniklämmor som man kan hänga tyg..handdukar 
och som på bilden disktrasa av Lena M Design..älskar nyttoprylar






























..imorgon följer lilla snuttan med ut igen så då blir det väll inte så många drag..men mysigt är det att bona in sig..
på Lördag /öppningsdagen får jag hjälp av Lenas man som innehar en flaklastbil att få hit mina fyra arkivskåp och kyrkosoffa..
är alltid så roligt att se det man skapar närma sig min skiss i huvudet..
vare sig det är ett koncept..butik eller målning






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar