fredag 6 april 2012

påskäggs tolkning av mina nära & frusen inimärgen

på väg hem ..helt sönderfrusna

idag saknade jag lite värme eller sol för den del..det var banne mig kallare ute på Fjäder än det var frostiga dagar..blåsten gick igenom allt..
men effektiv har jag varit..målat alla väggar ..rör..skissat fram var jag ska kakla och var jag ska ha plåt..
kul..
men det är tur att man är i farten hela tiden för man fryser fast om man står stilla..
Holly däremot var måttligt sur för hon inte kunde vara ute och samla sina älskade stenar..
så hon blev belamrad med ett gäng penslar och målade sig igenom det mesta som inte skulle målas..men men vad gör man inte..?
tur att jag gillar färgstänk överallt
men påsk är det visst..har inte den minsta påskkänsla..kanske för man precis kommit hem från varmt land eller har så mycket nu..vet ej
så dagens tappra påskinspiro är två av mina käras tolkning av påskägg dels Sara som pysslar på i Aftonbladets bilaga fotad av den begåvade Hanna dels min lilla Hollys skansenägg som förgyller riset på bordet här hemma

























..nu är vi upptinade av varmt bad..god mat och även gott friskt i glaset..mina armar och handleder värker så mycket så jag kan knappt greppa glasfoten..har verkligen legat av mig..nästan blivit vek
men nu vänder livet blad igen för Kastman och det blir nya bullar & muskler..
hoppas ni har lite påskkänsla där ute ..nu när lilltrollet lägger sig ska guldpengar strös över golven som små stigar..
påskharen kommer visst inatt..han tycker ju om att gömma massa gott överallt..






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar