torsdag 5 april 2012

MOOD Stockholm med Vigårda Barbeque..juiceverket ..mina nya favoritplatser & snöoväder lagom till Fjäderholmstripp imorgon


Stockholm har blivit storstad

..här åker man bort i en månad och när man återvänder så har MOOD gallerian öppnat några kvarter från där jag bor..
Stockholm har äntligen blivit storstad..
min äldsta dotter har redan varit där varje dag och botaniserat bland butiker och alla urläckra krogar/cafér som öppnat..
en fantastisk intim personlig mix /puls råder här..långt ifrån de vanliga galleriorna med de stora själlösa kedjorna
sen att två av mina favvisar har ju intagit platsen också.är ju inte fy skam...
juiceverket har ju öppnat en filial med en inredning som ser ut som det är jag som varit i farten..kakel..industri 
 här kommer intagas mången latten..
även Melkers nya tillskott Vigårda Barbeque ligger här...
nu behöver jag inte längta till mitt älskade Södermalm mer..no more no more..
för min lilla nya stadsdel lever upp med dessa kulinariska eldsjälar
..lycka
inte bara maten är ett unikum utan inredningen är helt makalös på båda dessa platser
ni får inte missa..känns overkligt att för tolv år sedan låg min inredningsbutik la loba här
nu de har byggt om så jag kan inte ens lokalisera var den låg..




















..avslutar med en vy över toaletterna 
..makalöst fint..en njutning att besöka även där..
sen att jag och en rysktalande kvinna tillbringade en kvart för att förstå hur man kom in i dessa för Sverige High tech toaletterna förklarar nog mer hur urbota oteknisk jag är..
hmmm.,,kan skylla på min abstrakt tänkande jetleggade hjärnhalva..
ifrågasatte för några veckor sedan om hur Spiti kunde välja en innegalleria..
nu vet jag..de har verkligen fått till det
annarts har det varit solsken hela dagen och imorgon bär det av till Fjäderholmarna
..snöoväder verkar vara på gång..suck kunde inte solen stannat en dag till..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar