onsdag 11 april 2012

Ikeas Omar..rörhängare från Granit & fullt schema ..

roliga hängare från granit

..dagarna har tillbringas storshoppande till naampla.
på Ikea tog jag stora kundvagnen och belamrade med tjugo stycken Omar som ska byggas på varandra..på toppen svajjade två fina stora olivträd som kommer mågott ute i friska luften
hyllorna är som ni vet mina favoriter
..billigt sätt att få till en industrilook..och lätt att sätta ihop..
de ska fraktas med Waxholmsbolaget på Fredag och då mina vänner fick jag kämpa för det.
.det skulle vara såå svårt att få med dem på denna båt..det var färskvaror hit och färskvaror dit som skulle prioriteras ..tills jag tog luren från en mycket besvärad Ikeahjälpsam flicka och sa att jag tar just den båten ut på Fredag och är inte den full till brädden då skulle det bli ett liv utan dess like..
sen blev det helt plötsligt mycket plats kvar på båten..man kan ju undra..?
så jag kommer förhoppningsvis få ihop någon hylla i helgen..
idag har jag varit en runda på Söder..
allt ifrån material på Folkungagatan till Bolagret och hann okså med en hel del kopior till mina sommarcollage..
pust..
dagens lilla inspiro är från Granit där jag även hittade en fin liten svart enkel pirra..ja jag vet att jag har en del här hemma..men bästa uppfinningen ever..
sen dessa fina industri/rörhängare..
de är så duktiga flickorna bakom dessa butiker..sen uppblandat med favvofotografen Leslie Williamson som fångar ljuset som ingen annan

































..men jag har även hunnit pussa på mina söta..som tar att mamsen inte har så mycket fokuserad tid på dem just nu  ..
de får glatt hänga med i stormvirvlarna men har lovat både skansen och junibacken innan öppning det får bli nästa vecka när påsklovets tider är förbi ..
imorgon väntas storpaket med mina tryckta vykort..spännande

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar