söndag 15 april 2012

Daniella Wittes kreativa rum & händelserika dagar ute på Fjäderholmarna

magisk promenad längst trollskdimmig kajkant


..morgonen började med en långsam vilsam promenad längst öde Söndagsgator och kajkanter..
såg själv ut som en av Stockholms uteliggare med min barntomma vagn överfull med stora kassar & färgstänkta kläder 
fick en medlidsam blick av tidig hundpromenerare när jag lutade mig över /letade brasaker i gatans stora byggkassar som jag aldrig kan låta bli att rafsa i ..
ur hans synvinkel såg jag verkligen ut som en baglady på jakt över föda..
fniss..om han bara visste att jag byggt upp värsta ställena med endast saker som folk slängt..
nåväl..vi har haft en strålande solig händelserik intensiv dag ute på ön..
nu börjar den verkligen vakna till liv..det knoppas ..fåglarna börjar snart häcka ..alla hantverkare gör väsen av sig och det hänger en tung doft av tjära i luften när båtgubbarna tar hand om allmogebåtarna..
stor mysfaktor
har sorterat i tryckeriet ..fyllt mina älskade kritvita rissäckar med textil som ska tryckas..
slängt massa saker återigen och snart fått upp alla väggar så jag kan kakla in stället..
dagens inspiro är uppbyggnaden av naampla..och den duktige Daniella Wittes lilla kreativa rum..





































båtarnas spegelbilder var ju helt makalösa imorse..synd att man inte är akvarellmålare för då skulle jag vilja gå i Zorns fotspår och försöka avspegla detta vackra..
nu ska jag tappa upp ett varmt bad och ta hand om min slutkörda trogna kropp..
som aldrig sviker en..
imorgon blir det fikulera i gamla stan hos Lena ..
.det ser vi verkligen fram mot..en hel månad har gått utan givande inspirerande energifyllda samtal i hennes mysiga butik/ateljé..


1 kommentar:

  1. I cannot komment in Swedish - i think your photographs are beautiful and your blog has inspiring pictures. I blog at www.sharis-orchidandmayhem.blogspot.com.

    I am happy I found your blog on pinterest!!

    SvaraRadera