söndag 4 mars 2012

Trollsk dimma över Stockholm...frostmålade träd & hårt arbete på Fjäderholmarna

ogenomtränglig trollsk dimma över Stockholm idag


..upp tidigt för att packa och samla ihop tattarfamiljen för att ta tidig båt ut i Skärgården..
påbylsade så vi knappt kunde gå ty frosten hade tagit ett stadigt grepp om staden
men dock mitt absoluta favoritväder idag..en dimma tätare än målarfärgen på mina tavlor..ett ljus som jag kommer jobba hela mitt liv för att komma i närheten överhuvudtaget..
mitt Stockholm när det är som bäst..
när båten skulle lägga till på bryggan så tackade jag radarn för den dök upp en meter innan...vi har varit så effektiva och kreativa idag..rensat..gjort i ordning loftet där vi sover..
gått hundra gånger till sopstationen med bråte och hunnit med att ta ett rejält lass med byggmateriel från bygget
Ralf som trodde han skulle få sitta och drömma sig bort med en kaffekopp i handen kommer förmodligen aldrig följa med ut igen innan allt är klart..
men vilken streber han var idag..blev nästan nykär..
så dagens inspiro är hårt arbete ute på ön ..vitfrostiga träd och sagolik dimma ..
även några snygga bilder från min favorit sida schootfactory








































..vid tolv när dimman lättade sprack solen fram och vi kunde gå ute i bara tröja..underbar försmak vad som komma ska..
nu kan jag endast åka ut två gånger innan Thailand så det gäller att ligga i dessa dagar..sen blir det att sitta på kvällarna med en kall öl och köpa in fantastiska saker från leverantörer över världen..
mör i kroppen men lycklig i hjärtat " Ralf är helt slut efter Carola tempot idag" ska jag krypa ned bredvid min dotter och få henne att somna innan Svt serien riktiga människor..favoritserien..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar