onsdag 28 mars 2012

Helt galna dagar i Chinatown..& salig över alla fynd



hysteriska dagar i ett galet Chinatown


..nu har man tillbringat helt galet intensiva fantastiska dagar i detta myller av saker..folkmassor 
in i trånga gränder dignande av saker som lockar..  
eufori när det är som bäst..
med en hel väska full av saker med en av varje måstehapryl att visa upp för att hitta var i dessa gränder man ska bege sig ..för fråga funkar ju inte ...
även fast svärmor kan Thai..
allt ifrån bomullsartiklar att trycka på som IPonefodral..väskor..till otroliga smycken ..
 detta är ju verkligen smyckgrossisternas mecka.. 
fina påsar..väskor..korgar och rissäckar som ska sys upp
har även fått tag i grossister som kan frakta till Sverige..perfekt för att inte prata om alla goda matställen
vi far fram mellan olika destinationer med tucktuck..
helt vansinniga färder..
genom garage, mot trafiken..under broar på trottoarer..man får ju inte vara lättskrämd precis..
det går verkligen inte ta en tucktuck om man inte kan Thai..
evigt tacksam till svärmor som är en hård förhandlare..det enda som är jobbigt är att det är så oanständigt billigt..känner mig som en tjuv
tyvärr var jag så fulllastad från första stund så det blev inga fina bilder
men en känsla får ni väll


































..min älskade lilla flicka som bara tjatat om mamma hela dagarna..fast hon har haft det mysigt med pappsen..
nästa år blirdet hotel mitt i Chinatown..
har hittat ett helt galet fint billigt ..och barnflicka som även pratar språket
kvällarna tillbringades på Bangkoks alla uteserveringar/hål i väggen och även ett dopp i saltvattenpoolen på Hoteltaket med en vy över staden
imorgon ska jag hämta mina klänningar som jag fått uppsydda sen
 stundas en vecka med sol & bad



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar