lördag 24 mars 2012

En vecka Thai/pool liv..härliga dagar & imorgon Bangkok

nattmarknader & matorgier

..då har man varit i Buddhaland i en vecka..
det är först nu som jag känner mig fith for fight igen..
jetleggen blir bara värre o värre för varje gång..det tar en dryg vecka 
 lägg sen till en tvååring som abolut inte vill missa en sekund av allt roligt omkring en..
för detta är ju en enda stor brokig färgglad bjärt blinkande skränande lekplats 
..perfekt för Holly..
som vanligt är det smutsigt..dammigt..olidligt hett .. helt otroligt hög ljudvolym överallt och absolut helt underbart som bara Asien kan vara..
trots trötta ögon har jag hunnit med så otroligt mycket..
jag har luskammat alla dag/nattmarknader på fina saker 
 för imorgon bär det av till Bangkok för att hitta grossisterna i Chinatown..det finns en liten sparsmakad del som tilltalar mig, men vad som väcker mitt villha begär är ju allt som inte står på borden..
som 
den lilla rostiga plåtpallen som försäljerskan sitter på rostiga skyltar ..de ruskar på huvudet åt den långa mörka madamen som tillochmed vill köpa dem..konstig fallang..
och dessutom vill ha fler och allt ska vara plåt gärna rostigt..de skulle ju inte tro mig när jag säjer vad de ska kosta här hemma
hmmm..men allt går ju att köpa här
har även hunnit fixa mina tänder..ve och pina men det är en tiondel av priset så lite får jag väll stå ut med
..långa härliga massager varje dag..hittat en gatusömmerska som ska sy upp trettiotal av mina rocka`billy klänningar very good price for me..
fantastiska matorgier och även några timmar vid poolkanten..
även lite strandpromenader har vi njutit av..
allt detta medan vi susar fram a la Thaistyle ..hela familjen på motorcykel..sådan frihet
på kvällarna försöker jag föra en dialog med nissarna på bolagsverket ..? det är banne mig enklare att prata med Thailändarna än med dem.. ska det vara så svårt att bilda ett aktiebolag..suck
men här är lite inspiro a la Thai







 








 





















..nu ska vi ta en MCtripp in till ett tryckeri som jag råkade hitta på en sidogata i Thaikvarteren..ska trycka upp kort o poster till butiken..
imorgon som sagt Bangkok ..ännu en stor kärlek till mig ..
allt finns där..jag & svärmor börjar på chatuchat..
vidare två dagar i chinatown..indien market och betar av de flesta skumma gränder..mannen o Holly får njuta av hotellets pool på taket och alla stora helt hysteriska men svala varuhus ..







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar