torsdag 8 mars 2012

Återvunna köttplåtar..vita vyer & många häftiga kvinnor denna 8 Mars..

packar inför morgondagen..

..ser ut som ett inferno här hemma..försöker lasta så mycket som möjligt utan att åka på X tra betalning på Waxholmsbåten
det brukar ju funka även om det är på gränsen 
ser alltid ut som en tattare när man är på väg..
men roligt är det..
ligger skapande förväntan i luften..
imorgon ska jag riva ned köket och försöka få det någorlunda tills vi sticker nästa vecka
..vill ha loftet..köket beboligt 
så jag kan fokusera på ateljén..butiken och uteplatsen sen när vårsolen/värmen kommer
mest glad blev jag för dessa tunga härliga slitna köttplåtar som jag fyndat idag tio stycken..kommer bli så fint ute i butiken..
synd att min kamera missar den fina ytan bara ..
fortsätter med vilsamma energibilder  från Saras våning med hennes piano..stora madonna och järnkors på väggen
fotade åt Spira av Hannah Lemholt 
& dagen till ära min  litografi 8 Mars av Eva Zettervall som jag fick välja ut av Konstfrämjandet när jag som sjuttonåring jobbade hos dem några år
..den hänger på väggen och gör mig påmind om många saker..





















bland plåtar..pirror och överfulla lådor befinner sig mina söta..
de är vana med att mamsen styr o ställer..bara de hinner få kramas lite i soffan o fika tillsammans med mig så är de nöjda..
får "enorm" hjälp av Holly som packar ned alla sina leksaker också...hmmmm..få se när vi ska iväg tidig morgon och de måste lämnas hemma..
hårdmuta brukar funka..tänker avsluta denna kvinnodag med familjemys..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar